
DRUKI DO POBRANIA- ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE
WZORY DOKUMENTÓW | DRUKI DO POBRANIA - PRZYDZIAŁ LOKALU MIESZKALNEGO, SOCJALNEGO
DRUKI DO POBRANIA - Przyznanie dodatku energetycznego
projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energie elektryczna i paliwa gazowe

Dodatki Mieszkaniowe
ZŁOŻENIE WNIOSKU O PRZYZNANIE DODATKU MIESZKANIOWEGO
POUCZENIE
I. Osoba ubiegająca się o przyznanie dodatku mieszkaniowego powinna osobiście złożyć wniosek w tej sprawie w Urzędzie Gminy Chojnice wraz z następującymi dokumentami :
- tytuł prawny do zajmowanego lokalu, tj. umowa najmu lub akt notarialny
- wydruk naliczenia czynszu od administratora, tj. aneks do umowy lub
wykaz opłat
- dowód wpłaty stwierdzający uregulowanie opłat za lokal mieszkalny
za miesiąc bieżący
- rachunek za energię elektryczną
- rachunki stwierdzające poniesienie opłat z tyt. zimnej wody, nieczystości płynnych, nieczystości stałych - w przypadku jeżeli wnioskodawca sam ponosi te koszty
- zaświadczenia o uzyskanych dochodach wszystkich członków rodziny za pełne trzy miesiące poprzedzające datę złożenia wniosku :
a/ emeryci i renciści oraz osoby przebywające na zasiłkach
przedemerytalnych – odcinki rentowe lub w przypadku ich braku
decyzje ZUS
b/ osoby bezrobotne – zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy
stwierdzające wysokość zasiłku dla bezrobotnych
c/ osoby bezrobotne bez prawa do zasiłku – zaświadczenie z
Powiatowego Urzędu Pracy stwierdzające wysokość składki
zdrowotnej
d/ zatrudnieni w zakładach pracy na umowę o pracę, umowę zlecenie,
umowę o dzieło – zaświadczenie o uzyskanych dochodach
e/ osoby prowadzące działalność gospodarczą – oświadczenie
o uzyskanych dochodach
f/ osoby prowadzące gospodarstwo rolne – decyzję o podatku rolnym
dokumentującą powierzchnię gruntów w hektarach przeliczeniowych
g/ młodzież ucząca się – zaświadczenia o wynagrodzeniu uczniowskim,
stypendia
Wnioskodawca będący właścicielem domu jednorodzinnego powinien złożyć ponadto zaświadczenie organu właściwego w sprawie wydania pozwolenia na budowę, potwierdzające powierzchnię użytkową, w tym łączną powierzchnię pokoi i kuchni oraz wyposażenie techniczne domu, a także przedstawić rachunku dotyczące wydatków o których mowa w pkt. I
II. Pojęcie dochodu
Za dochód uważa się wszelkie przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, chyba że zostały już zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.
Za dochód uważamy również:
- zasiłki chorobowe, macierzyńskie, wychowawcze
- zasiłki rodzinne wraz z dodatkami
- dodatek pielęgnacyjny
- zasiłek stały z GOPS
- pomoc pieniężna dla rodzin zastępczych z PCPR
- alimenty
- pracę dorywczą
- dobrowolnie przekazywane rzeczy oraz kwoty przez członków rodziny
Do dochodu nie wlicza się :
- dodatków dla sierot zupełnych
- zasiłków pielęgnacyjnych
- zasiłków okresowych z pomocy społecznej, jednorazowych świadczeń pieniężnych i świadczeń w naturze z pomocy społecznej
- dodatku mieszkaniowego
III. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego należy składać do 20 każdego miesiąca, a kolejny wniosek w ostatnim miesiącu trwania aktualnej decyzji.
Dokumenty do pobrania:
wniosek o dodatek (97kB)
oświadczenie (48kB)
Uwaga!
Do obejrzenia i wydruku wniosków potrzebna jest darmowa przeglądarka plików w formacie Portable Document Format (PDF). Program tego typu, np Adobe Reader można sciągnąć z www.adobe.com
metryczka
Wytworzył: Sebastian Kwiatkowski (9 stycznia 2006)
Opublikował: Sebastian Kwiatkowski (9 stycznia 2006, 12:18:57)
Ostatnia zmiana: Karol Buława (6 listopada 2007, 14:38:36)
Zmieniono: aktualizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 18261