
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY Z RÓWNOCZESNYM WYMELDOWANIEM SIE Z DOTYCHCZASOWEGO MIEJSCA POBYTU
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY | ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 3 MIESIĄCE Z RÓWNOCZESNYM WYMELDOWANIEM SIĘ Z DOTYCHCZASOWEGO MIEJSCA POBYTU
ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 3 MIESIĄCE
ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY DO 3 MIESIĘCY/WYMELDOWANIE Z POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO DO 3 MIESIĘCY
ZAMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO/CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 3 MIESIĄCE
WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
ZGŁOSZENIE WYJAZDU ZA GRANICĘ NA OKRES DŁUŻSZY NIŻ 6 MIESIĘCY
ZNIESIENIE OBOWIĄZKU MELDUNKOWEGO | FORMULARZE DO POBRANIA
INFORMACJE OGÓLNE
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY | ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 3 MIESIĄCE Z RÓWNOCZESNYM WYMELDOWANIEM SIĘ Z DOTYCHCZASOWEGO MIEJSCA POBYTU
ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 3 MIESIĄCE
ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY DO 3 MIESIĘCY/WYMELDOWANIE Z POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO DO 3 MIESIĘCY
ZAMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO/CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 3 MIESIĄCE
WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
ZGŁOSZENIE WYJAZDU ZA GRANICĘ NA OKRES DŁUŻSZY NIŻ 6 MIESIĘCY
ZNIESIENIE OBOWIĄZKU MELDUNKOWEGO | FORMULARZE DO POBRANIA
INFORMACJE OGÓLNE

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY Z RÓWNOCZESNYM WYMELDOWANIEM SIĘ Z DOTYCHCZASOWEGO MIEJSCA POBYTU
Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania.
1. Zameldowanie na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu obywateli RP
Polega na możliwości dokonania zameldowania w miejscu
nowego pobytu bez konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego
miejsca pobytu w celu dokonania wymeldowania. Wymeldowania dokonuje za osobę
organ gminy.
Wymagane dokumenty
- wypełniony i podpisany formularz „zgłoszenie pobytu stałego”, zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby, nowego miejsca zameldowania oraz wskazanie adresu lub adresów dotychczasowego miejsca pobytu a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia;
- dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość – odpis skrócony aktu urodzenia);
- do wglądu
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna, wypis z
księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument
poświadczający tytuł prawny do lokalu;
Urząd gminy właściwy ze względu na nowe miejsce pobytu osoby.
Termin i sposób załatwienia sprawy w organie
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument potwierdzający zameldowanie ważny przez 2 miesiące od dnia wystawienia.
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna.
Opłaty
Brak
Uwagi:
- zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania dziecka jest data sporządzenia aktu urodzenia. Zameldowania dokonuje organ gminy właściwy ze względu na miejsce pobytu stałego matki dziecka lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, a w przypadku braku miejsca pobytu stałego - organ właściwy ze względu na miejsce pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące. Zameldowanie następuje na podstawie odpisu skróconego aktu urodzenia, przekazanego przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządził ten akt, bez konieczności wypełniania odpowiednio formularza „Zgłoszenie pobytu stałego”;
- zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości;
- za osobę
nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy
wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią
faktyczną opiekę;
2. Zameldowanie
na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca
pobytu cudzoziemców oraz obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i
członków ich rodzin
Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii
Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub
obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny takiego cudzoziemca
przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować
się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do
tego miejsca.
Cudzoziemiec inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba że jego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni.
Wymagane dokumenty:
- obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu;
- członek rodziny obywatela Unii Europejskiej niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej – ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej;
Gdzie należy złożyć dokumenty
Urząd gminy właściwy ze względu na nowe miejsce pobytu osoby.
Termin i sposób załatwienia sprawy
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument potwierdzający zameldowanie (ważny przez okres 2 miesięcy).
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna.
Opłaty nie są pobierane.
Uwagi:
Cudzoziemiec inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba że jego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego”, zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby, nowego miejsca zameldowania oraz wskazanie adresu lub adresów dotychczasowego miejsca pobytu a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia;
- obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu;
- członek rodziny obywatela Unii Europejskiej niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej – ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej;
Gdzie należy złożyć dokumenty
Urząd gminy właściwy ze względu na nowe miejsce pobytu osoby.
Termin i sposób załatwienia sprawy
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument potwierdzający zameldowanie (ważny przez okres 2 miesięcy).
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna.
Opłaty nie są pobierane.
Uwagi:
- za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu;
- zasady meldowania obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej stosuje się do obywateli państwa należącego do Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, którzy mogą korzystać ze swobody przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskim oraz do członków ich rodzin;
- zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.3), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- cudzoziemiec
niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej i niebędący
członkiem rodziny obywatelapaństwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz
niebędący obywatelem państwa należącego do Europejskiego Porozumieniao
Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub
Konfederacji Szwajcarskiej, dokonuje zameldowania na pobyt czasowy na czas nie
dłuższy niż okres legalnego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
wynikający z dokumentu potwierdzającego jego prawo pobytu.
metryczka
Wytworzył: Elżbieta Dorawa (16 stycznia 2013)
Opublikował: Żaneta Szulc (16 stycznia 2013, 09:23:28)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 8213